Felina..r

Când neagră sunt, îţi par hidoasă,

şi de-ţi trec prin faţă, faci trei paşi-napoi

şi-apoi te-nvârţi o dată, prevedere, să nu-ţi meargă rău.

Eu însă, amuzată, cât timp te-nvârţi, ca prostul,

uite-mă!  Ca să nu-ţi pară rău, sunt iar în drumul tău.

*

Dacă sunt albă şi pufoasă,

pe pielea-ţi goală să mă culci ai vrea

şi să mă iei acasă, dar ai grijă!

Crezându-te profesor sau îmblânzitor,

să nu mă faci să vreau să fiu în codul culorilor, alb ţipător.

*

Când agitată sunt, de tu mă vrei statuie,

eu te vreau pânza de pe ea.

Şi să te trag, să mă-nvelesc,

sau să m-ascund sub ea, tertipuri din iubire,

dară fără zgârieturi. Jur că aşa te-aş vrea!

*

Şi-o informaţie mai vreau să-ţi dau,

ca pentru ochi miopi, şi-atât.

Pe urmă poţi să mă comanzi, ca pe-o friptură.

De nu îţi plac, că-s lucitoare precum o armură,

nu-ţi băga colţii,  fii mai bine ascuţit la minte, căci ţi-i rupi în ea!

 

1. almanahe 2. Arcon
3. anacodele 4. carmen pricop
5. Dragos 6. Dictatura justitiei
7. psi© 8. Scorpio
9. dordefemeie 10. Irealia
11. Lolita
35 de gânduri despre „Felina..r

  1. Pingback: Contact « Loc de dat cu capu'

  2. Pingback: Păpuşa (actul V) « Almanahe

  3. Pingback: Duzina de cuvinte- Dans în CLUB « Cățărătorii

  4. Pingback: Duzina de cuvinte: Promisiunea | irealia

  5. Pingback: Țara lu’ Căcărău « Dictatura justitiei

    • 😆 Las’ că-ţi trece, voiam să zic, da’ pică mai bine, las’ că-ţi cade de la atâta vopsea. Am pus şi mură-n gură în răspunsul pentru Sebastian, că parcă văd că mă trezesc cu coaforu’ plin. 😦

  6. Pingback: Duzina de cuvinte- dimineață aglomerată |

  7. Pingback: Duzina de cuvinte… Lacul (Poveste de adormit copiii II) « Dor De Dragoste

    • Nu fi modestă, Carmen, sunt convinsă că dacă mai citeşti o dată, vei înţelege că o pisică îi explică unui câine cum stă treaba cu felinele…nu era prea mare filosofie.

      • Nu-s modestă, nepriceperea se potrivea în context și cum blondă nu sunt
        am continuat după Irealia „ Am citit de multe ori încercând să fac legătura între text și poze! Cât de blondă sunt, pe o scară de la 1 la 10? Ha? ”
        Nu te supăra Jora !

        • nu mă supăr, Carmen, mai ales pe tine! 😉
          da’ dacă mai vine cineva şi zice că n-a inţeles, închid coaforu’, că s-a aglomerat si n-am io atâtea coafeze, câte neînţelesuri poa’ să aibă un text. 😆

          • Dragă Oli , citind chiar mi-am pus întrebarea când ai timpul necesar să cauți acele imagini minunate și să scrii atâtea texte. Nu zic că vă invidiez, dar o admirație mare pentru ușurința cu care versificați, tu și celelalte, am.
            Una este să te lași dus de cuvinte sau să descrii fapte de mult trecute și alta este ceea ce faci tu.
            Ceilalți, așa gândesc eu, au vrut să glumească.
            Mie , de exemplu, mi-e penibil să mă repet scriind de fiecare dată la fiecare dintre voi:
            „ Vai, ce frumos ! ”

            conștientă fiind că habar nu mai am să fac o analiză literară ca în liceu.
            Poți să mă crezi că timp de ani de zile nu am mai folosit sute dacă nu mii de cuvinte ?
            Materia mea este aridă din acest punct de vedere și de aceea mă bucur când vă citesc.

            • Imaginile nu le caut intenţionat, în potrivire cu textul. Vin…ca si cuvintele, care uneori nu vin, oricât n-ai crede. Dar am şi timp liber foarte mult, căci pentru ce-s nopţile nedormite? 🙂 Iar, pe timp de zi, „muncesc” doar câteva ore cu copiii la curs, în perioada când nu repetăm vreo piesă nouă, că atunci nu am timp nici să deschid laptopu’. Şi-acuşi-acuşi se-apropie o perioadă destul de aglomerată…
              Am deschis jocul şi aici, din joramotive, pe care nu vreau să le scot la iveală, dar nu credeam că o să mă ocup şi de asta, decât sporadic. Îmi plăcea să scriu de mică, orice, numai să scriu…o consider un fel de ludoterapie, dat fiind faptul că teatrul e munca mea, şi chiar dacă ludic, uneori istovitor, fiindcă lucrez tot cu oameni, iar răsplata nici măcar spirituală, câteodat’. Şi-atunci vin aici, sau în almanahe, şi descarc, fără pretenţia de-a fi inţeleasă, fără nicio pretenţie, de altfel. Eu, când citesc, nu caut plăcerea textului, ori, mai rău, greşelile de ortografie. Nu caut cu acei ochi…Studiez locul, timpul, oamenii care scriu şi-mi place să înţeleg ce anume e dincolo de cuvinte. Nu stau să fac analize literare. Nici nu mi-ar plăcea…:)
              Uneori m-apucă tăcerile de cap, şi dau cu mine de podea.

  8. Pingback: duzina de cuvinte – ieşirea din cerc | psi-words

  9. pisicile se duc cu un licențios mieunat… spre locuri mai calde. timpul zboară unduind eșarfe, scuturând pălării. n-ai vânt să-ți umfle pânzele în Sudul unor tropice încinse de lumina roșiatică în apus. Și atunci?

    • Și-atunci …se cheamă(mieunând?) că-s în vacanță pisicile acelea, că vor mai veni cândva, poate odată cu vântul toamnei, că-i mai puternic și le-ar sensibiliza până la ultimul fir de blană albă, pufoasă…m-am gândit adeseori să o chem înapoi, pe calea scrisului, dar urmele ei s-au acoperit, tușul s-a uscat în călimară, iar gheruțele ei sunt prea curate acum, nu i le-aș mai putea înmuia în aerul ăsta de cuvântătoare. Abia de îmi mai găsesc eu însămi semnele de cuvântătoare.
      Dar tu stai pe-aici…într-o zi se va întoarce!

      • oamenii sunt schimbători iar coșurile sunt goale vremuri mai lungi sau mai scurte… oamenilor nu le plac golurile și au tendința de a îndesa pătrate în rotunjimi. cândva spuneam o vorbă aparent fără sens… fiecare cerc își are pătratul său. mieunatul târziu va fi în alte vremuri substituit… cu un altul, sau poate cu un lătrat…ciripit sau clipocit. ce contează pustiul e pentru marii aventurieri ce nu mai au nimic de pierdut. cei mici și introvertiți cuprind polii de gheață. tot un fel de deșert… dar mai rece și încă umed… eu, unde?

        • Cum unde? Sub un felin ar…;) anotimpurile au apărut din nevoia oamenilor de-a justifica firea schimbătoare. Poftim! Iar, na! Prim…ă…var…ă. Văruim, iaca! Var..ă…Apoi toamnă…seamănă cu amână?…tu amână-tuamnă pân’ la iar, na!

  10. Pingback: duzina de cuvinte – ieşirea din cerc | psi-words

sari cu un răspuns!

