Livada de vişini sau scene într-un moment stins, congelate rapid în ferestre(SuperBBlog, proba a II-a, de fum)

Cuvintele sunt pretexte, într-adevăr, dar pentru gând în suită, capăt de gând născând alt gând şi cuvinte terţă.

Femeia e legată de timp. Când a depăşit timpul de expunere, locuitorii planetei i-au zis… Băbăciune, na!

Ce Gheorghe mi-eşti, Joro! Că doar n-oi fi Alma Nahe, să mă spurci la…la…

Mai bine dau din casă!
N-am marmură-n casă! Da’ am parchet şi câteva carpeţele cu care-mi iau zborul; asta când nu dorm (pe cuier, mai nou, somnul de dimineaţă).  Mă agăţ, cum s-ar zice…
Dorm lângă Alma Nahe de obicei. Am o casă în casă( a se interpreta ca teatru în teatru) , o cutie cu două ieşiri rabatante, pe care v-am prezentat-o deja.
Pe una din ele scrie Jora, dar eu intru întotdeauna pe uşa din spate. Nu v-am prezentat decât faţa, acum îmi dau seama!
N-am mâini, am lăbuţe, da’ almanahe nu face diferenţa, zice că-i ofer mângâieri de om. Oferte!

N-am  !(Era să-l micşorez până nu se mai vedea! Că dacă nu-l am, nu-l am! În fine, pot juca teatru un pic!)
Metamorfoză fără poză, sunt părul ei (îi plac perele). Pică, pară mălăiaţă!

De-aceea uneori mă muşcă.
De pulpă.
Da’ de ce m-o fi apucat mustul dezvăluirilor?!
Când mă pierd în visul altuia, nu mă pierd de tot. Ca dintr-un dezechilibru al jocului, gândesc în locul personajelor principale, pe motiv imaginar că mă simt plasată voit, ori ca o umbră (oarecare) în lac, ori, Fix(un câine prieten), roata de la bicicletă (sper să n-o iau la vale; ori-ori-urile sună a accident, nehotărâre ş.a.m.d.; am pus nume roţii? mmm) Oricum, niciun fir de poezie, în acest sine, de moment. Doar ceva trecător, aşa, absurd, ca-n Maşinăria Cehov, că-n Pescăruşul, trecătorul era grăbit, dar mai important. Avea o gară! Şi-un tren, de prins! Deprins, oricum, cu trenurile pierdute! Ca gândurile originale, care  se duc să facă surf în placenta cuvântului.

Cuvânt înainte (pe care nu mi-l iau înapoi): Almanahe n-are decât o replică în această maşinaţiune, restul îl atârnăm de Trecător, pe principiul că oricum toate trec – prin storcătoare de fructe – deşi atârnă!
Până când storcatoare presare la rece ?(aici jocul poate deveni interactiv)

ALMANAHE: O vreme tac!(Tace, o vreme Tace!!! -era o didascalie, în original)…(încă tac)…(ar putea să tacă şi câteva luni bune! Aşa am construi şi scena, mai a-cătării, mai a-găsirii) Cine vorbeşte? Eşti un pescăruş? (Nu, nu e asta! N-am vreme de monologul tău, Nina!) Nina? Este şi ea pe-aici? (nu, nu este, a fugit să se facă autistă; personajul almanahe pare absurd; are ceva de zis, dar scutură un vişin; pe fundal sonor, desigur, latră Maddox, dar noi nu-l mai auzim; l-am introdus de umplutură)
Fac asta pentru că mă fascinează viul ? Cine-mi eşti? (câinele lui Vişniec e mort în timp ce almanahe îşi dă replica peste cap; cu voce de captare)

TRECĂTORUL: (se preface că vorbeşte, dar de fapt ascultă) Niet, nu-şi fuge el sieşi!(scrutează monologul, fiindcă l-ar fi mimat oricum; apoi dispare; putem să dăm vina pe întâmplare? O dăm, dar ce primim înapoi?)

Almanahe, fentatând, zâmbeşte; fiindcă, crede ea, din doi ochi, amândoi îşi pierd echilibrul zmeunind împreună.

1. Acest amestec a fost stors pentru SuperBBlog – aici găsiţi, de căutaţi, şi cum a început! (după o copie fidelă a SuperBlog)

2. Dacă mă întrebaţi dacă am băut, vă zic clar, am!

3. Dacă mă întrebaţi şi ce, vă zic! Suc! Dimineaţă! Stors din ce-aveam prin frigider .
Nu vă arăt ce-aveam, că-s lemn! Dar vă pot desena! În lemn! Ştiţi ce? Mai bine  iau de la Irina.

4. Mirări: „Lasă un comentariu”…adică să-l las aici sau acolo unde era?

5. Notă: Jora (în limba rusă) înseamnă Gheorghe.

9 gânduri despre „Livada de vişini sau scene într-un moment stins, congelate rapid în ferestre(SuperBBlog, proba a II-a, de fum)

  1. Pingback: Unde dimineţile încep | Alma Nahe

  2. 😆 doamne ce mâţ lovit de confesiune ai devenit, măi gheorghe!
    hai să dau şi eu din casă… ca să… nu-mi plac vişinele, da ce-a stors alma nu e de ici, de colo… hai să fim pisici şi să recunoaştem. este? este!
    paws, jora!

sari cu un răspuns!

