A da arama pe faţă (SuperBBlog, proba a VIII-a, de bronz)

Nu ştiu cum sunt alte pisici, dar eu sunt altă pisică! Oricum, toate seduc şi se duc! Eu una, mă întorc. Că am la ce.

Nu! Nu mă întoarce din drum vreun parfum.  De fapt, ca să fiu sinceră, el mă face să plec. Acum plec! Dar numai la proba asta, unde sunt praf! Si nici comica nu sunt decat cand ma invart in jurul cozii.

Plec eu, dar, doamnelor şi doamnelor(numai doamne!), vine altă pisică. De fapt, o psipsină(dând click pe psipsină veţi afla despre corsicanul contemporan cu Aime Guerlain, Ernest Daltroff -magicianul casei Caron- sau Ernest Beaux -creatorul lui Chanel 5.). Imediat după poză.(recomand s-o priviti câteva minute şi bine, e pe fond albastru! Între timp o servesc cu o măslină, un sâmbure, un mit

parfum de sedus pisica sau seducţie în tomuri gri

mă trezesc dimineaţa într-un nor de parfum roz. de fapt miroase a deodorant împrăştiat cu generozitate de o mână nevăzută, una care îmi face mie în ciudă, furându-mi somnul.
— am să te seduc, mâţ pervazier ce eşti!
—  cine, tuu?..
— flaconul roz îmi aminteşte de vânzătoarea aceea impresionant de tânără şi impecabil machiată  care se năpustise asupra mea dornică să-şi etaleze marfa. pe timp de criză seducem orice client, chiar şi low cost!
am privit-o oblic, pisiceşte, la pândă:
-— do this, girl, do this!
— acest parfum…
— este dulce! uită-te fată la culoare… etilvanilina urlă în el! ceva cu miros de cauciuc nu aveţi?
fata clipeşte. clipesc şi eu amintindu-mi că mandarinii îşi construiau templele din lemn de santal şi că moscul nu e trandafir de persia, ci o biată glandă sexuală a unui amărât de cerb, o substanţă care în stare naturală miroase ca naiba ori ca testosteronul, cum zic unii. dar de ce îl puneau arabii în zidurile moscheelor nu ştiu. veste bună: e interzis azi, aşa că folosim chimia. moscuri macrociclice pe care mai bine de jumătate dintre oameni nu le pot simţi. bine că noi, pisicile…
— să trecem atunci la coty…
— ooo, pauvre francois cum ai spart tu de ciudă flaconul acela, cam cum a făcut şi bietul grenouille împins de suskind către perfecţiune. dar ştiai oare că imperiul tău de corsican se va stinge? o, nu, la rose jacqueminot nu e aici… dar să revenim, zic, să revenim la roz… să ne seducem!
— … conţine ambră gri!
— să conţină! au interzis-o și pe asta, că bietul cașalot se săturase să tot vomite! puțin respect pentru lumea asta, vă rog! ne-am săturat să înghițim totul, pe nemestecate…
— și mai conține frezia și note de mandarină!
— văd! văd bietele mandarine strivite fără de milă, ați fi putut face un suc din ele! și bietele mele frezii atinse de ger. acelea pe care aș fi vrut să le dau mamei în martie, dar babele încă nu-și lepădaseră hainele lui mărțișor. flori de lux într-o vreme în care garoafa era singura, unica, perfecta, dar fără miros. regulamentară și roșie. foc fără căldură.
și atunci, în clipa aceea roz din vis, căci vis era, îmi pare că fata are chip de turtă dulce. sau nu! de iepuraș. un iepuraș roz cu papion, închis într-un flacon de sticlă. evident, ca orice pisică, nu m-am putut abține. nu, nu e curiozitate ci instinct de vânător.
a fost de-ajuns o lăbuță, o gheruță bine înfiptă pentru ca visul să se spargă. și m-am trezit. clipesc în dimineața de aramă dată pe față în vreme ce un nor roz mi se risipește în jur. nelămurită încă de aburul acela cu miros de deodorant prea mult împrăștiat, mă gândesc dacă aș fi putut fi sedusă…. en rose?
jamais!
să căutăm mai bine un attar ori un oud purtat de ape… azi mi-e dor de labdanum, de frunze strivite sub ploaia toamnei și de cedru.

De  bronz, pentru SuperBBlog – aici găsiţi, de căutaţi, şi cum a început! (după o copie fidelă a SuperBlog)

PS: Alma Nahe e tot în boală. Hapciu!  După ce-a citit ce-a scris musafira, e şi mai în boală! Mi-a zis că ea crede în seducţie, în roz şi că psi poate să facă recenzii de parfum la ea acasă sau în revistele pe unde mai scrie ea despre parfum, dar aici suntem într-un concurs şi doar lăudăm! Punct!

Of, ce încurcătură! Cine m-a pus? Cine m-a pus?! Cine-ar fi crezut că psi o să-şi dea arama pe faţă.

12 gânduri despre „A da arama pe faţă (SuperBBlog, proba a VIII-a, de bronz)

  1. Pingback: Femei în bronz, bărbaţi în aramă | Alma Nahe

  2. Cam prea pe fata arama asta! Aseara am citit un articol la fel de aramiu despre miezul de lapte. :))) Ma intreb cand imi va veni randul, care va fi proba ce ma va face sa imi dau arama pe fata. :)))
    Psi, mi-ai taiat tot elanul! Nici nu stiu cum sa procedez pentru a ascunde acum rozul ce imi striveste ochii si gandurile. :)))

sari cu un răspuns!

